slepa kura.

... an moja štorja žalostna je, str'šnu, prou rjes, za krepat uad smjeha ...

Thursday, March 08, 2007

saving private Centi.

popočitniški delovni tedni so za en klinc. posebno če si bil že pred počitnicami odsoten. morda je to razlog, da je ta teden še prav posebno naporen ...
kdo bi si mislil, da ti 6-letni otroci lahko požrejo toliko živcev? že odkar so me prestavili v 1. razred, si želim nazaj v 2. pa ne zaradi učiteljske ekipe, ampak zaradi majhnih nedolžnih (aham) mulcev. zdi se mi, da se je v 2. razredu dalo ukrotiti tudi največje gavnarje. čeprav sem se prva dva tedna samo drla, da sem jih navadila na svoj red ... ampak se je splačalo. tukaj se kakšnih posebnih vojaških prijemov nisem šla, ker naj bi zgolj "začasno nadomeščala sodelavko". ta začasnost traja že 5 tednov in mi je zelo žal, da jih nisem na začetku prijela bolj na trdo.
morda bi bile stvari kar normalne, če ne bi bilo dveh ali treh posameznikov, ki ne razumejo, da niso sami na svetu.
v družbi dokaj pridnih, zabavnih, prijaznih in nasploh kul otrok se mi je znašel en fant, ki ga boli đoko za pravila in obče vrednote. ko se on sprehodi po razredu, ga ni otroka, ki ga ne bi mimogrede malo udaril, mu vzel kock, ga spotaknil, podrl figuric pri igrici itd. človek mu ne more absolutno nič, ker ga ne gane prav nobena stvar.
družbo mu rada dela deklica, ki naredi vse kontra, kot ji rečeš. "t., ne s kulijem po roki!" roko je imela pobarvano, ne porisano. "t., nehi divjat po razredu, boš prletela v mizo!" še rajš. pa še koga bo sprovocirala, da jo bo začel lovit. "a boš izrezala rožice?" t.: "ne, js bom lepla, dej mi lepilo!" in ga izpuli iz rok nič hudega sluteči sošolki.
najhujši primer pa je najmanjši fantek v razredu, ki si nekaj zapiči v glavo in tako mora biti. pri igrah mora vedno zmagati, pri kosilu mora biti vedno prvi. nikoli se ne bi igral igre, ki se je trenutno ne igra nihče drug, vedno se zapiči v nekaj, kar bo najtežje dobil, ampak bo na koncu dobil. čeprav ne maram otrok soditi po družinah, iz katerih prihajajo, mi ni jasno, kako to funkcionira pri njih doma; ima namreč še sestrico in bratca.
poleg tega me skrbi komunikacija teh (in še nekaterih) otrok. sem toleranten človek. poskušam razumeti. in razumem, da so prvarčki še taki, "necivilizirani", da ne vikajo in radi pozabljajo čudežne besede hvala, prosim in oprosti. doživim pa živčni zlom, če me otrok brca, je zadirčen in se sploh obnaša, kot da sva na istem. sori, ampak sama sem zagovornica tega, da se morajo otroci zgodaj naučiti enega reda, da vejo, kje so meje in da se zavedajo, da so na svetu različni ljudje, do katerih imamo različne odnose. popolnoma logično je, da sem v razredu jaz tista, ki postavlja pravila in sem proti novodobnim foram v stilu "učitelj/starš je tvoj prijatelj". spoštujem vsakega človeka posebej in sem do njega prijazna in ustrežljiva. se pa vse to neha, ko človek, tudi če je mlajši od 7 let, prestopi vse meje normalne komunikacije.
soblogaše pozivam k zapisu mnenja, (bodoče) starše pa prosim: začnite vzgajat svoje otroke. to je konec koncev tudi vaše poslanstvo.

5 Comments:

  • At 8:42 AM , Blogger Coprnije said...

    hmal bo pršu čas, ko bodo učitli spet začel šibe v šolo nost, ker tako ne bo šlo več dolgo naprej... mulci niso podobni ničemur (za nalašč ne nikomur) več... da ne omenjam, da starši niso dosti boljši...

     
  • At 1:09 AM , Blogger nta said...

    sama pa trdim, da čisto VSE izhaja iz familije, vzgoje, družine. Tam dobiš vzorce, ki jih ne premaknejo ne družba, ne televizija in ne kajjazvemkaki vzroki še. Otroci so zrcalo staršev. Tko kot se obnašajo tile tvoji mali huligani...kar iz zraka takih for verjetno niso pobrali?! Kako pa jih ukrotit...res ne vem. Zato pa nisem prfoksa in nikoli ne bom. Je bilo dovolj gledat že mamo, kako se bori z njimi leta in leta. Hvala lepa, nimam živcev za to! In te občudujem, da jih ti imaš. Pri dveh različnih družinah prijatlev pa trenutno opazujem dva različna načina vzgoje: prvi je le ljubezen brez kakršne koli avtoritete (da preveč razvajata, se starša niti ne zavedata), drugi pa ljubezen z veliko smernic, pravil in ukvarjanja. V prvem primeru je tamala šefica pri bajti in jim je že pošteno zrasla čez glavo, v drugem imajo pa dva luštna, živahna in vseeno lepo vzgojena, simpatična otroka. Potem si pa še predstavljam, kakšen je prvi način v familijah, kjer je fotr kakšen primitivc, mama pa totalno podrejena, da hujših primerov ne omenjam...pa maš. Take s picassom na rokah :-) Pri nas bo šiba pela :-)))

     
  • At 5:13 AM , Blogger Coprnije said...

    @ntica - ja se čist strinjam... velikokrat ugotoviš, da so starši še slabš kot potomci in da se lahko z njimi še manj zmenš... tudi moja mati je prfoksa in imam približno ist mnenje, da mene niti pod razno ne spravijo v ta naš izobraževalni sistem...

     
  • At 6:36 AM , Blogger mushu said...

    pomoje je cist res, da je familija glavi vzor tamalmu. jz sicer podpiram "pejmo bit prjatli" ampak sam do dolocene mere - se vedno more stars bit glavni in odlocat o pomembnih zadevah in naucit otroka kako se obnasat. res je da so tile tvoji mulci mal mladi, sam pomoje bi se lohk znal mal leps obnasat. jz bi se na tvojem mestu tut mal s starsi pomenla. ker tole ni normalno. otroc si dandanes prevec dovoljo in vsi s(m)o pozorni samo na njihove pravice - kje in komu se krsijo - na dolznosti smo pa pozabl.
    jz sm bla vzgojena po nacelu "starejse je treba spostovat" in mislm, da sm prov fajn vn prsla. pa nikol mi ni nc mankal, pa nikol nism v trgovini jokala (ja, baje res ne, mami je ponosna), pa nikol nism (prov velik) ugovarjala. pa sm useen pridna in srecna vn prsla. in se vedno se (kukrtok) drzim osnovnih nacel, ki so mi bila privzgojena v mladosti.
    otrok ne ve velik o obnasanju - stars ga more naucit. sola je tam samo za znanje (ne drzim z unimi, k pravjo da je to delo uciteljev. - mogoce mickn, ampak s tem ne bi smel bit takih problemov k so zadne case)
    uau, ka sm se razpisala. =)
    pozdraf

     
  • At 12:11 PM , Blogger arctic donkey said...

    z malim v., ki je učeri v jedilnici tko razgrajal, da sva ga mogle dve držat, smo se danes pogovorili. v bistvu smo ga gledali, kako sred kroga joka, ker sam ni hotu nč povedat o včerajšnjih dogodkih.
    razredničarka me je vprašala, kaj je provzaprov blo in sem ji povedala. rekla je, da so se z njim te stvari že dogajale in se je z njim ukvarjala že vzgojiteljica pred mano. potem je na glavo dobila starše, ki so za sinčkovo vedenje krivili par drugih sošolcev, nesposobne učitelje, neke fore s hemisferami in celo luno ... HALO?!
    @ntica: to. hotla sm slišat tvoje mnenje =)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home